Digitaal Hypotheekoverzicht

Wilt u weten hoe u er voor staat met uw hypotheek?

  • Het Digitaal Hypotheekoverzicht van BNP Paribas Personal Finance is een beveiligde persoonlijke pagina waarop u uw hypotheekgegevens online kunt bekijken. U heeft dus altijd inzage in uw hypotheekgegevens. Wanneer u dat het beste uitkomt.

    Met het vernieuwde Digitaal Hypotheekoverzicht heeft u altijd en overal toegang tot de meest actuele gegevens van uw hypotheek. Ook vindt u er altijd uw meest recente jaaropgave. Bovendien kunt u op het Digitaal Hypotheekoverzicht zelf uw rente tussentijds aanpassen. Met het Digitaal Hypotheekoverzicht krijgt u online inzicht in uw hypotheek. Dat biedt voordelen:

    • U heeft altijd en overal toegang tot de gegevens van uw hypotheek
    • U kunt online uw rente aanpassen
    • U heeft altijd de jaaropgave van uw hypotheek bij de hand

    Voor achtergrondinformatie waarom wij het Digitaal Hypotheekoverzicht hebben opgezet kunt u het onderstaande filmpje bekijken.

     

  • Registreren en inloggen

    Waarom is het Digitaal Hypotheekoverzicht niet bereikbaar?
    Op het Digitaal Hypotheekoverzicht krijgt u inzicht in uw hypotheek. Maar u kunt geen wijzigingen doorgeven op het Digitaal Hypotheekoverzicht. Of uw hypotheek aanpassen. Daarom gaan we het Digitaal Hypotheekoverzicht compleet vernieuwen. Wij verwachten dat u eind oktober terecht kunt op het nieuwe Digitaal Hypotheekoverzicht.

    Heeft u al een account voor het Digitaal Hypotheekoverzicht? Dan ontvangt u hierover vanzelf bericht.
    Heeft u nog geen account voor het Digitaal Hypotheekoverzicht? Dan zullen wij u dit najaar uitnodigen om een account voor het vernieuwde Digitaal Hypotheekoverzicht aan te maken.

     
    Ik heb geen registratiecode ontvangen
    Heeft u een lopende Hypotheek bij BNP Paribas Personal Finance*? En heeft u nog geen brief met persoonlijke registratiecode ontvangen? Neemt u dan contact met ons op. Dat kan per mail via mijn@bnpparibas-pf.nl of via telefoon 010 – 242 16 10. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 en 17.30.

    * = Dat kan zijn een BNP Paribas Hypotheek, een HQ Hypotheek of een Hypotrust Trend Hypotheek.

     
    Hoe kan ik me registreren?
    Voordat u uw Digitaal Hypotheekoverzicht kunt bekijken moet u zich eerst registreren. Ga daarvoor naar mijn.bnppf.nl. Op die pagina klikt u eerst op de knop die hoort bij uw hypotheek. U komt dan op de inlogpagina. Daar klikt u op de knop ‘Registreren’.

    Op de registratiepagina moet u de volgende gegevens invoeren:

    • E-mailadres: het emailadres dat u wilt koppelen aan uw gebruikersaccount. U kiest zelf welk emailadres dit is. Dit e-mailadres wordt meteen ook uw inlognaam.
    • 06-nummer: vul uw mobiele telefoonnummer in. U krijgt op dit nummer de sms-codes die u nodig heeft om u te kunnen registreren en om te kunnen inloggen.
    • Wachtwoord: vul hier uw zelfgekozen wachtwoord in. Op het scherm ziet u meteen of uw wachtwoord voldoet aan de veiligheidseisen.
    • Herhaal wachtwoord: herhaal uw zelfgekozen wachtwoord.
    • Registratiecode: vul hier de code in die u in uw brief vindt.
    • Geboortedatum: vul hier uw geboortedatum in.

    Nadat u alle gegevens hebt ingevoerd en het vakje voor akkoord met gebruiksvoorwaarden en privacybeleid hebt aangeklikt klikt u op de knop ‘Bevestigen’. U krijgt dan een sms-code op uw mobiele telefoon. Vul die code in en ga verder. Daarna krijgt u per e-mail een bevestigingsmail toegestuurd. Als u klikt op de link in die mail is uw account geactiveerd. Daarna kunt u inloggen op het Digitaal Hypotheekoverzicht.

     
    Het lukt me niet om te registreren
    Probeert u te registreren? Maar krijgt u een foutmelding? Dat kan verschillende oorzaken hebben. Neem contact met ons op zodat wij de oorzaak voor u kunnen achterhalen.
     
    Ik ontvang geen bevestigingsmail
    U heeft uw registratie bevestigd met de sms-code? Maar u heeft geen e-mail met een een bevestiging ontvangen? Controleer dan de volgende punten:

    • Heeft u het juiste emailades gebruikt om te registreren?
      • Nee: neem contact met ons op zodat wij uw emailadres kunnen aanpassen.
      • Ja: controleer het volgende punt
    • Is de email bezorgd in uw map met ‘ongewenste e-mail'(uw spamfolder)?
      • Ja: dan kunt u klikken op de link in de e-mail
      • Nee: neem contact met ons op zodat wij u kunnen helpen dit probleem op te lossen.
     
    Ik heb een verkeerd e-mailadres gebruikt om te registreren
    Heeft u een verkeerd emailadres gebruikt om te registreren? Dan krijgt u ook geen e-mail met een bevestigingslink. Neem contact met ons op zodat wij uw emailadres kunnen aanpassen.
     
    Ik kan niet inloggen
    Heeft u de registratie succesvol doorlopen en heeft u uw account geactiveerd? Maar kunt u niet inloggen? Controleer dan de volgende punten:

    • Gebruikt u nog uw gebruikersnaam uit 2015? Dan moet u zich eerst opnieuw registreren.
    • Heeft u het emailadres ingevoerd dat u ook heeft gebruikt om u te registreren?
    • Heeft u een nieuwe sms code ontvangen op uw mobiele telefoon?
    • Heeft u uw wachtwoord goed ingetypt?

    Als u deze gegevens goed heeft ingevuld en u kunt toch niet inloggen, neem dan contact met ons op zodat wij u kunnen helpen dit probleem op te lossen.

     
    Ik ben mijn wachtwoord vergeten
    U kunt niet meer inloggen op het Digitaal Hypotheekoverzicht omdat u uw wachtwoord bent vergeten? Op de inlogpagina kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik daarvoor op de link ‘Wachtwoord vergeten?’ en voer uw e-mailadres in.
     

    Mijn gegevens

    Waar kan ik de waarde van mijn spaarverzekering/hybride verzekering/beleggingsverzekering vinden?
    De verzekering waarmee u op de einddatum (een deel van) uw hypotheek gaat aflossen loopt bij uw verzekeraar. Zij kunnen u informeren over de huidige waarde.

    In veel gevallen hebben wij niet de beschikking over de huidige waarde. Daarom kunt u hem ook niet vinden op het Digitaal Hypotheekoverzicht. Wij streven er wel naar om het tonen van de waarde van uw polis in de toekomst mogelijk te maken.

     
    Waar kan ik de waarde van mijn bankspaarrekening/beleggingsrekening vinden?
    De bankspaarrekening/beleggingsrekening waarmee u op de einddatum (een deel van) uw hypotheek gaat aflossen loopt bij de aanbieder van die bankspaarrekening/beleggingsrekening. Zij kunnen u informeren over de huidige waarde.

    In veel gevallen hebben wij niet de beschikking over de huidige waarde. Daarom kunt u hem ook niet vinden op het Digitaal Hypotheekoverzicht. Wij streven er wel naar om het tonen van de waarde van uw rekening in de toekomst mogelijk te maken.

     
    Wat gebeurt er met de gegevens die ik invul op het Digitaal Hypotheekoverzicht?
    Met het Digitaal Hypotheekoverzicht geven wij u als klant inzicht in alle zaken rondom uw hypotheek. Zodat u weet waar u aan toe bent. Wij bewaren uw gegevens die u de laatste keer hebt ingevoerd, zodat u bij de volgende keer inloggen meteen kunt doorgaan waar u bent geëindigd.
     
    Wat gebeurt er met het inkomen dat ik invul op het Digitaal Hypotheekoverzicht?
    Met het Digitaal Hypotheekoverzicht geven wij u als klant inzicht in alle zaken rondom uw hypotheek. Zodat u weet waar u aan toe bent. Om inzicht in uw huidige situatie te krijgen is het nodig om uw huidige inkomen in te vullen. Dit inkomen wordt alleen gebruikt om uw huidige en toekomstige situatie te kunnen bepalen. Wij bewaren uw gegevens die u de laatste keer hebt ingevoerd, zodat u bij de volgende keer inloggen meteen kunt doorgaan waar u bent geëindigd.

    Wij zullen op grond van de gegevens die u invoert nooit een aanpassing aan uw hypotheek afdwingen. Wij kunnen op grond van de gegevens wel contact met u opnemen om u te helpen met een (mogelijk) probleem.

     
    Hoe wordt de waarde van mijn woning bepaald?
    Uw huidige woningwaarde is hebben wij laten vaststellen met het geautomatiseerde rekenmodel van Calcasa. Dit rekenmodel maakt gebruik van een zeer uitgebreide en betrouwbare database met gegevens over woningprijzen, woningkenmerken en woonomgevingen. Met behulp van geavanceerde statistische methoden en technieken wordt een modeltaxatiewaarde berekend. Dit doet Calcasa op basis van gerealiseerde verkoopprijzen uit de directe omgeving. Klik hier voor meer informatie over deze waardering.

    Soms lukt het niet om een betrouwbare waarde voor uw woning vast te stellen met het Calcasa model. Dan bepaalt Calcasa uw huidige woningwaarde door uw oorspronkelijke taxatiewaarde te indexeren naar het woningprijspeil van vandaag. Om zo nauwkeurig mogelijk te indexeren wordt daarbij een woningprijsindex op buurtniveau gebruikt. Klik hier voor meer informatie over deze indexatie.

     
    Mijn gegevens op het Digitaal Hypotheekoverzicht kloppen niet
    Zijn er gegevens op het Digitaal Hypotheekoverzicht die niet juist zijn? Neem dan contact met ons op zodat wij uw gegevens kunnen corrigeren.
     

    Weergave van het Digitaal Hypotheekoverzicht

    Wat zijn de eisen om het Digitaal Hypotheekoverzicht te kunnen bekijken?
    U kunt het Digitaal Hypotheekoverzicht bekijken op uw vaste computer, laptop of tablet. Het Digitaal Hypotheekoverzicht is op dit moment nog niet geschikt voor gebruik op smartphones.

    U bekijkt het Digitaal Hypotheekoverzicht in uw browser. De volgende browsers worden op dit moment ondersteund:

    • Microsoft Internet Explorer: versie 9 en hoger
    • Google Chrome: laatste vrijgegeven versie
    • Apple Safari: laatste vrijgegeven versie
    • Mozilla Firefox: laatste vrijgegeven versie

    Update uw besturingssysteem en browser regelmatig. Stel bij voorkeur automatische updates in. Bij de nieuwste versies van besturingssystemen en browsers worden pagina’s goed weergegeven. Bovendien voldoen ze aan de laatste veiligheidsstandaarden.

    Als u een andere, of een oudere browser gebruikt dan hierboven weergegeven dan wil dat niet meteen zeggen dat u het Digitaal Hypotheekoverzicht niet kunt bekijken. Maar als u een probleem ondervindt in het gebruik van het Digitaal Hypotheekoverzicht dan kan dat eventueel door die browser komen. Neem in dat geval contact met ons op zodat wij een oplossing kunnen zoeken.

     
    Ik kan het Digitaal Hypotheekoverzicht niet openen?
    Lukt het u niet om het Digitaal Hypotheekoverzicht te opnenen? Controleer de volgende punten:

    • Heeft u het juiste webadres in de adresbalk van uw browser ingetypt? Voor de startpagina van het Digitaal Hypotheekoverzicht klikt u hier
    • Gebruikt u een ondersteunde browser? Kijk bij de vraag hierboven voor alle ondersteunde browsers. Mocht het niet lukken om het Digitaal Hypotheekoverzicht in uw browser te openen dan kunt u het in een andere browser nog proberen.

    Als u het Digitaal Hypotheekoverzicht dan nog niet kunt opnenen, neemt u dan contact met ons op. Dan helpen wij u om zo snel mogelijk toegang te krijgen tot het Digitaal Hypotheekoverzicht.

     

    Berekeningen op het Digitaal Hypotheekoverzicht

    Welk inkomen moet ik invoeren op het Digitaal Hypotheekoverzicht?
    Om inzicht in uw huidige situatie te krijgen is het nodig om uw huidige inkomen in te vullen. Voor een juiste weergave vragen wij u om uw bruto jaarinkomen in te voeren.

    Bereikt u dit jaar de AOW leeftijd? Voert u dan uw inkomen voor pensionering én uw pensioeninkomen in. Bij het pensioeninkomen mag u de AOW weglaten, die wordt automatisch meegenomen. U kiest hier zelf of u jaarinkomens of maandinkomens opgeeft. Voor een goede berekening geeft u ook hier uw bruto inkomen op. Het systeem berekent op basis van uw invoer het bruto jaarinkomen voor dit jaar.

    Heeft u de AOW leeftijd al eerder bereikt? Voert u dan uw bruto pensioeninkomen in. Daarbij mag u de AOW weglaten, die wordt automatisch meegenomen.

     
    Welke gegevens moet ik invoeren om mijn maximale hypotheek te kunnen berekenen?
    Voor een berekening van een indicatie van de maximale hypotheek die u nu zou kunnen krijgen voert u de volgende gegevens in:

    • Uw bruto jaarinkomen en dat van uw partner
    • Indien van toepassing: het bedrag aan alimentatie dat u betaalt aan een ex-partner, en tot wanneer die verplichting loopt. Alimentatie voor kinderen mag buiten beschouwing gelaten worden
    • Indien van toepassing: de maandlast van leningen die u naast uw hypotheek nog heeft

    De uitkomst van deze berekening is altijd een indicatie. Voor een precieze berekening spelen meer dingen mee. Als u een precieze berekening wilt dan kunt u het beste contact opnemen met uw adviseur.

     
    Waarom kan ik de berekening 'sparen/beleggen of aflossen' niet openen?
    Als u een hypotheek heeft die op de einddatum volledig zal zijn afgelost, dan ziet u het scherm met de berekening ‘sparen/beleggen of aflossen’ niet. Deze berekening hebben wij toegevoegd voor mensen met een hypotheek die niet, of niet volledig zal zijn afgelost op de einddatum. Zij kunnen met die berekening een inschatting krijgen of het verstandiger is om meer af te gaan lossen op hun hypotheek. Of om zelf te sparen/beleggen voor de toekomstige aflossing.

    Heeft u een hypotheek die voledig wordt afgelost? En wilt u toch een berekening over sparen/beleggen of aflossen? Neemt u dan contact met ons op.

     
    Waarom kan ik geen berekening maken voor als ik met pensioen ga?
    De berekening voor als u met pensioen gaat is bedoeld om te kijken of uw hypotheek dan nog betaalbaar is. Als uw hypotheek afloopt voordat u met pensioen gaat dan kan er geen berekening gemaakt worden.
     
    Welk pensioeninkomen moet ik invoeren om te berekenen wat er gebeurt als ik met pensioen ga?
    Om de berekening te kunnen maken voert u uw bruto pensioeninkomen in. Daarbij mag u de AOW weglaten, die wordt automatisch meegenomen. U kunt eventueel ook uw gegevens van mijnpensioenoverzicht.nl importeren.
     
    Waarom kan ik geen berekening maken voor wat er gebeurt als ik overlijd?
    Op het Digitaal Hypotheekoverzicht kunt u bekijken of de hypotheek betaalbaar blijft bij het overlijden van een van de partners. Ons uitgangspunt hierbij is dat er 2 leningnemers zijn. Bij overlijden van een van hen zal de ander de hypotheek normaal gesproken voortzetten.

    Heeft u uw hypotheek alleen afgesloten? Maar heeft u wel een partner voor wie u wilt kijken of de hypotheek betaalbaar blijft? Neemt u dan contact op met uw adviseur. Die kan voor u een uitgebreide berekening maken.

     
    Waar vind ik welke overlijdensrisicoverzekering ik heb?
    Voor een goed beeld moet u het verzekerde bedrag van al uw overlijdensverzekeringen optellen. Dus niet alleen de uitkering bij overlijden uit uw spaar/beleggingsverzekering. Maar ook de uitkering uit een losse overlijdensrisicoverzekering. Heeft u ook een uitvaartverzekering? Tel die dan niet mee.

    Het bedrag dat u bij overlijden krijgt uitgekeerd kunt u vinden op de polis van uw verzekering.

     

    Overig

    Ik heb een HQ Hypotheek. Waarom krijg ik een brief van BNP Paribas Personal Finance?
    U heeft een HQ Hypotheek afgesloten. Dat is gegaan via een adviseur van De Hypotheker. Uw lening loopt bij HQ 71 BV, een onderdeel van BNP Paribas Personal Finance. Dit betekent dat u dus uiteindelijk een lening heeft bij BNP Paribas Personal Finance (BNP). BNP heeft ervoor gekozen om haar hypotheken te laten beheren door Quion Hypotheekbemiddeling B.V. (Quion). Zij voeren de administratie van uw hypotheek. Bij vragen heeft u contact met hen. De meeste brieven over uw hypotheek ontvangt u – uit naam van HQ Hypotheken (BNP) – ook vanuit Quion. Omdat het Digitaal Hypotheekoverzicht een initiatief is van BNP voor al haar hypotheken bent u nu rechtstreeks vanuit BNP benaderd.
     
    Waar vind ik wie mijn adviseur is?
    Op het Digitaal Hypotheekoverzicht vindt u via de knop ‘uw adviseur’ de gegevens van uw adviseur. Staat daar geen adviseur genoemd? Dan weten wij niet wie uw adviseur is geweest. Als u een adviseur zoekt dan kunt u kijken op www.advieskeuze.nl of op www.independer.nl. Wij mogen u zelf geen advies geven. Wij kunnen u wel informeren over uw hypotheek, maar als u advies nodig heeft dan kunnen wij dat helaas niet voor u verzorgen.
     
     
    Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op:
    Per telefoon: 010 – 242 16 10
    Per e-mail: mijn@bnpparibas-pf.nl
    Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 en 17.30.